15 mei 2016

Dag 1: 16 september: Brussel - Louisville

Vandaag worden we om 7 uur opgehaald door Alfatax die ons naar Zaventem, Brussel brengen.

We vliegen met United Airlines:

UA 951   12.00 uur Brussel - Washington DC aankomst 14.30 uur  (8.30 uur vliegen)
UA 980   17.14 uur Washington - Denver        aankomst 19.15 uur  (4.01 uur vliegen)

Het hotel voor de eerste 2 nachten is La Quinta Inn & Suites.
Restaurant Outback Steakhouse is op 4 minuten lopen (!) van ons hotel.
Waarschijnlijk zijn we op de eerste avond te moe om nog te gaan eten maar de kans is enorm groot dat we hier de 2e avond eten.
-------------------
Reisverslag:

Zoals wel vaker voor een grote reis hebben we onrustig geslapen. De hitte van de afgelopen dagen, die nog steeds in huis hangt, was hier ook zeker debet aan.
Vlak voordat de wekker ging werd ik achterna gezeten door een tijger (!) dus ik was eigenlijk wel blij dat de wekker ging.

Wij hebben ontbeten, gedoucht en de laatste spullen ingepakt.
Lekker ontspannen hebben we gewacht totdat Alfatax voor de deur stond. Erik en de baas van Alfatax (gek he, we weten zijn naam niet eens en na al die jaren lijkt het raar om nu daarna te vragen) hebben voorin zitten kletsen over van alles en nog wat en ik heb achter in auto een beetje geluisterd maar vooral naar buiten gekeken.
De rit naar Zaventem verliep voorspoedig en snel, helemaal top.

Bij de kiosk lukte het natuurlijk niet om onze boarding passen te printen, dat hadden we al verwacht. Voor ons stonden een aantal Amerikanen die het ook niet lukte, het lag dus niet aan ons, ha ha !

We zijn netjes in de rij van United aangeschoven en na het beantwoorden van de gebruikelijke vragen (van wie is de bagage, wie heeft die ingepakt, wat gaan jullie doen in de USA) moesten we zelfs de papieren van de huurauto laten zien; zien wij er zo onbetrouwbaar uit?  Maar goed, uiteindelijk waren we ingecheckt, onze bagage was gelabeld en afgegeven en we gingen op weg naar Gate B14.

We hebben een heerlijk broodje mozzarella/tomaat/rucola gegeten en een kop cappuchino gedronken en verder was het gewoon wachten en wachten totdat we konden boarden.

De laatste jaren hebben we geluk met het uitkiezen van onze stoelen; we zaten met z’n tweeën naast elkaar zonder directe buren. Onze Boeing 777 van dit jaar had echter een 3/3/3/ indeling waardoor ik het lastig vond om op voorhand stoelen te reserveren. We willen namelijk geen “buren”.
Op advies van onze vriendin Hélène heb ik achter in het vliegtuig 2 stoelen gereserveerd, beiden aan een ander gangpad (zeg maar in het midden van het vliegtuig). Hélène vertelde dat de middelste stoel van die 3 vaak niet bezet is, tenzij het vliegtuig vol is. Nou Hélène, dank je wel voor deze tip, we hadden lekker 3 stoelen voor ons tweeën !

En wat denken jullie waaruit we konden kiezen voor de lunch………………Chicken or Pasta, hoe verrassend ! We kozen beide voor de kip en eerlijk is eerlijk, het was écht lekker. Een soort Thaise curry kip met rijst. Daarbij werd een lekkere couscous salade geserveerd. Ja, ik weet het, een hele vreemde combi maar het was écht lekker.

Gedurende de vlucht kregen we zoals altijd voldoende te drinken en vlakvoor de landing in Washington kregen we nog een warm broodje (soort tosti). Dat broodje heb ik overigens overgeslagen.

Ik heb o.a. de film Me before you gekeken en die was net als het boek prachtig.
De 8 uur durende vlucht ging redelijk snel voorbij en ook het via de kiosk “inchecken” bij Immigrations ging wonderbaarlijk goed. (dat hebben we al eens anders ervaren).

Zoals gebruikelijk haalden we onze koffers op, gingen door de douane gaven de koffers weer af en gingen weer door security.

We vliegen graag via Washington DC omdat we daar alles te voet kunnen doen. Na een lange vlucht is het lekker om even te lopen en niet via een shuttle naar de volgende Gate te moeten.

We hebben een lekker broodje gegeten en een glas wijn/bier gedronken om te toasten op onze aankomst op Amerikaanse bodem.
Tijdens de vlucht naar Denver heb ik het grootste deel van dit verslag getypt.
Er was redelijk wat turbulentie onderweg maar regelmatig hadden prachtig uitzicht.

We hebben nog wat gedoezeld, slapen kun je het niet noemen en uiteindelijk ging die vlucht toch ook wel snel voorbij.

Koffers opgehaald en buiten op de Alamo bus gewacht die ons naar het auto verhuurbedrijf bracht. We hadden een hele aardige African American vrouw die ons helemaal niets probeerde aan te smeren, fijn!

Buiten konden we kiezen uit 2 auto’s. Een witte Chevrolet Equinox met New Mexico nummerplaat (mijn keuze) en een blauwachtige Hyundai Santa Fe met Maryland nummerplaat. Aangezien Erik het grootste gedeelte van onze reis rijdt mocht hij kiezen en hij koos de Santa Fe, foto volgt.

Bij aankomst in ons hotel hebben we de spullen op de kamer gezet en zijn we naar Outback Steakhouse gereden. Het was inmiddels 21.15 uur en het leek erop alsof men al ging sluiten. Gelukkig niet en we schoven aan in een booth en bestelden een lekker drankje en……………de Blooming Onion en die was weer heerlijk!

We waren te moe om meer te eten, dat doen we morgen wel.

Na een lekkere douche zijn we in bed gerold en in no time sliepen we.

It’s good to be back in the States !

1. Heerlijk, geen vertragingen. Blooming onion jeah. Xx Regina

2. Heerlijk dat de reis goed gegaan is! Nu kan t genieten beginnen. Have fun xxx

3. Veel plezier! Henk en Trudy

4. Leuk !!! Heerlijk dat jullie er weer zijn, en fijn dat je de tijger thuis in Nederland kon achterlaten ! Mooie auto, en ook nog lekker naar de Outback; die heb ik ook vaker gehad als ik naar Denver vloog (geregeld voor de wintersport). Ik vermoed dus dezelfde, als het vlakbij het vliegveld is, bij al de vliegveld hotels !