15 mei 2016

Dag 19: 4 oktober: Manitou Springs - Greenwood Village

Vandaag vertrekken we voor onze laatste nacht in de USA richting Denver.

We logeren onze laatste nacht in de USA in
Hotel Best Western Plus Tech. Center in Greenwood Village.

Dit jaar was de kans vrijwel nihil dat we bij ons favoriete restaurant The Cheesecake Factory konden eten. Ik heb er dan ook voor gezorgd dat we onze laatste nacht voor vertrek logeren in een hotel in de buurt van een Cheesecake factory.

Nadat we Manitou Springs verlaten maken we waarschijnlijk een kort uitstapje naar de Outlet Malls in Castle Rock.
-------
Reisverslag:

Onze laatste volledige dag in de USA.

Toen we gisteren bij de Panda Express hadden gegeten zagen we een IHOP (International House of Pancakes) en toen we vanmorgen wakker werden besloten we daar te gaan ontbijten, het is daar heerlijk.

Erik heeft koffie gezet en we hebben in bed onze e-mail gecheckt en al jullie leuke reacties op Facebook en op ons verslag gelezen!

Daarna heeft Erik bij de receptie voor ons beiden een banaan gehaald en voor hem nog koffie.
Na het douchen, het leeghalen van de ijskast en het inladen van alle spullen ben ik gaan uitchecken. Bram werd gevraagd ons naar IHOP te brengen. We hebben deze weg al 3 keer gereden de afgelopen dagen en zouden dit eigenlijk zonder Bram kunnen, och ja, macht der gewoonte.

Bij IHOP aangekomen hoefde ik de menukaart eigenlijk niet eens te bekijken. We eten meestal maar maximaal 1 keer per vakantie bij IHOP en ik kies altijd voor de stuffed French toast met warme aardbeien en slagroom. Ja, het is een mager ontbijtje dat ik graag bij IHOP eet. Erik heeft dit keer, net als de laatste paar keer, gekozen voor de Big Steak Omelette.

Het was weer heerlijk !!

Daarna heeft Bram ons via de i25 North naar Castle Rock gebracht. Het was een drukke weg met hier en daar wat vlakke gebieden, een beetje heuvelachtig en op de verre achtergrond de bergen.

Bij de Outlet Malls hebben we wat rondgekeken en zijn we helaas niet helemaal geslaagd. We wilden voor onze kleinzoon Aiden een GAP trui kopen, die staan hem zo leuk. Hij is 7 jaar en de trui maat 6/7 leek ons te klein, die van 8/9 veel te groot, jammer. We hebben gelukkig wel andere dingen gekocht dus we zijn niet voor niets ernaar toe gereden.

\

Lunch hebben we na ons machtige ontbijt (uiteraard) overgeslagen.

Bij de redelijk vroege aankomst in ons hotel konden we gelijk inchecken, lekker. De kamer is mooi en groot met alles wat je van een prima hotel verwacht.

Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet zijn we in het business center online gaan inchecken. Ik heb nog wat geschoven met onze gereserveerde plaatsen en daarna de boarding passen geprint, fijn dat is ook weer gebeurd.
We hebben de laatste spullen nog in het koffer gepropt en onze reissetjes voor morgen klaargelegd.

Vanavond zijn we gaan eten bij the Cheesecake Factory in the Park Meadows Mall.

Tsja....wat ga ik kiezen uit de enorme kaart van The Cheesecake Factory?

Het eten was weer heerlijk. Sonja v. B. ik heb de Chicken Madeira gehad en die was heerlijk. Mijn aardappel puree was niet warm genoeg en ik heb aan de ober gevraagd deze op te warmen. Dat was uiteraard geen probleem. Na een minuut of 5 kwam een van de managers om te vragen hoe het met mij ging. Hij zei : "het zou natuurlijk nog beter met je gaan als wij een warme puree hadden geserveerd. Excuses voor het ongemak en als we iets kunnen doen zeg het maar". Vond ik wel erg netjes.

Na het heerlijk eten hebben we nog even door de Park Meadows Mall gelopen, wow, die was écht heel mooi. Het liet ons een beetje denken aan een grote Lodge in een Nationaal Park.

Een van de ingangen

Er is veel gewerkt met natuursteen en hout. De zitjes in dit winkelcentrum zijn niet van plastic maar mooi gemaakt van hout (alsof het takken zijn), mooie lampen en er heerst een warme sfeer, echt de moeite waard.

Het was een super mooie vakantie. Ik droom er al jaren van om langere tijd in Colorado te zijn en deze reis is geworden zoals ik had gehoopt.
Natuurlijk hebben we ontzettend geboft met het weer.
We hebben 1 ochtend regen gehad; de dag waarop we niets wilden doen, alleen een beetje shoppen dus daar hadden we geen last van. Op de 2e ochtend waarop het regende ging die op de McClure pass over in natte sneeuw, dat vonden we ook wel heel bijzonder en gaf mooie plaatjes. De 3e keer dat het miezerde was in St. Elmo. Dat duurde ongeveer een uurtje en wij vonden het wel passen bij het plaatsje.

Voor de rest hebben we alleen maar droog en vooral zonnig weer gehad. Hoog in de bergen was het soms wat koud, met name in Rocky Mountains NP, maar daar hadden we al rekening mee gehouden.
Op het nieuws zagen we vandaag dat er op diverse plekken in Colorado sneeuw gevallen is en/of gaat vallen de komende dagen. Op veel plekken zijn wij de afgelopen weken geweest en wij hadden gelukkig alleen maar schitterend weer en geen sneeuw.

Morgen is een reisdag, dat is op z’n zachts gezegd niet leuk maar daar moeten we helaas gewoon doorheen; als we naar ons favoriete vakantieland willen reizen moeten we (lang) vliegen.
Morgen dus geen verslag maar over een dag of 2 volgt nog een eindverslag.

Vandaag willen we jullie nogmaals hartelijk danken voor het lezen van onze verslagen, voor het volgen van onze belevenissen, voor de likes op Facebook, voor de leuke reacties op Facebook en zeker ook voor de reacties rechtstreeks op ons verslag.
Hier zou men zeggen: we appreciate it !
Zoals we altijd zeggen: wij maken zo’n verslag voor ons maar het is wel extra leuk als men het leuk vindt om een beetje mee te reizen.

Thanks !!

Erik en Reny

1. Super ontbijtje!! Sjiek dat jullie ook nog in the cheesefactory hebben kunnen eten. Maakt t plaatje compleet. Dank jullie wel voor het mee reizen. Was weer heerlijk om jullie te volgen. Veilige vlucht en goed thuis. Tot gauw. Dikke poen!

2. Wat een leuk verslag weer en super dat jullie toch nog bij The Cheescake Factory konden eten! Goed te horen dat je Chicken Madeira ook lekker vond ;-) Wel jammer dat de aardappelpuree niet warm genoeg was en goed dat je er wat van gezegd heb. Het grappige is dat ik aardappelpuree normaal helemaal niet lekker vind maar die van hun vind ik overheerlijk hahaha Goede reis naar huis, altijd weer een lange zit..

Groetjes,
    Sonja

3. Lekker nog even shoppen de laatste relaxte dag. Weer mooi weer, dat hebben jullie echt wel gehad deze trip. En ik vind die Chicken Madeira ook zo verschrikkelijk lekker bij CF, ook mijn favoriet ! En dan gaat een ijsje bij de DQ er niet echt meer bij passen ... Laat staan een cheesecake ;-) ! En die Mall, echt prachtig !!! Goede reis voor jullie, terug naar het mooie Limburg ;-) !