15 mei 2016

Dag 13: 28 september: Grand Junction - Gunnison / Black Canyon of the Gunnison

Vandaag verlaten we Grand Junction en rijden we naar Gunnison.

We logeren de komende 3 nachten in het Comfort Inn hotel. Van hieruit willen we onder andere Crested Butte bezoeken en een paar andere highlights in het gebied.

--------------------------
Hier volgt alweer dag 13 van ons reisverslag, wat gaat de tijd toch snel.

En weer stonden we op met een stralende zon.

Ik lees heel veel reisverslagen, eigenlijk het hele jaar door. In een van die reisverslagen werd geschreven over gasbuddy.com. Het is een website waarbij je kunt opzoeken welk tankstation op dat moment het goedkoopste is.
We wilden dit wel eens proberen en wat bleek het Shell tankstation vlakbij ons hotel vroeg 2.28 dollar per gallon (= ca. 4 liter), het Love tankstation ca. 5 km verder vroeg maar 2.05 dollar per gallon. Wij vonden het wel de moeite waard om die 5 km te rijden en kijk, de tank is weer gevuld.

We gingen op weg naar Gunnison. Wederom een mooie route, dit keer met vooral kale bergen en helemaal in de verte zagen we de San Juan Mountains.

En dit kwamen we tegen.......  Welcome to Delta, Co

In principe hadden we niets gepland om onderweg te doen maar na een kijkje op de landkaart bleek dat we langs de zuidingang van het nationale park Black Canyon of the Gunnison kwamen.

Dit nationale park stond eerlijk gezegd niet heel erg op ons verlanglijstje maar als je er toch langs komt………
Het bleek een mooi, klein park te zijn. We waren rond het middaguur in het park dus niet de beste tijd om foto's te maken.

Wij zaten in het zuidelijk gedeelte van het park en konden langs een route van 7 mijl 12 uitzichtpunten bekijken.
Dit park kun je een beetje vergelijken met Bryce NP waarbij je van boven naar beneden de Canyon in kijkt.
Het verschil met Bryce is dat je hier vaak een paar honderd meter moet lopen om bij het uitkijkpunt te komen (en het was bloedheet vandaag)!

Ik heb mijn droombaan gevonden

Hierdoor moesten we wel van huurauto wisselen

Bij het visitor center hebben we even met een parkranger gesproken en zij heeft ons het verschil tussen een National Monument en een National Park uitgelegd. We hebben nog een paar blije foto’s gemaakt en zijn verder gegaan op onze route door het park.

We hebben alle uitkijkpunten bekeken en veel foto’s gemaakt.
Eerlijk gezegd hebben we nergens genoteerd welke foto bij welk uitkijkpunt hoort maar ik denk dat dat jullie ook totaal niet interesseert , ha ha.

Painted wall

Bij de laatste stopplaats, High Point,  hebben  we lekker gepicknickt en daarna zijn we naar Gunnison gereden.

Dit plaatsje ziet er wel aardig uit, er is een Walmart, Safeway, Subway, diverse restaurants en………..de Dollar Tree. Kijk, mijn dag kan niet meer stuk, ik ben uiteindelijk pas één keer bij de Dollar Tree geweest deze vakantie!

We weten nog niet of we Steve Stuller gaan treffen. Hij zit momenteel een stukje zuidelijker in Ridgeway; daar zijn wij 2012 geweest en het is daar zo prachtig! We wachten maar even af of hij nog noordelijker komt de komende 3 dagen.

Morgen gaan we weer de natuur in, er zijn hier diverse mooie routes te rijden dus keuze genoeg. Hopelijk zijn de Aspens (de gele berken bomen) nog niet over hun piek en kunnen we nog wat mooie herfstplaatjes schieten.