15 mei 2016

Dag 11: 26 september: Rifle - Grand Junction

Eigenlijk zouden we nog één nacht in Rifle blijven maar we hebben toch besloten om 2 nachten naar Grand Junction te gaan.


We willen graag even lekker relaxen en op papier is het weer in Grand Junction nog goed. Mocht dat niet het geval zijn vinden we hier het "oppervlakkige Amerikaanse vermaak" zoals shoppen, lekker eten en gewoon niks doen.

We logeren hier 2 nachten in hotel Clarion Inn
-------

Verslag Dag 11

Een heerlijke dag in het zonnige en warme Colorado.

Weer werden we wakker met een stralende zon. Dit keer gingen we niet de bergen in waardoor we de hele dag konden genieten van de warmte en de zon.

Na het ontbijt hebben we ons bij de receptie gemeld. Men gaf aan de 11 dollar van de rekening af te halen die we eigenlijk voor de was moesten betalen. Men vond 11 dollar voor 10 onderbroeken ook wel erg veel en had nog geen contact gehad met de wasserette: goed geregeld vonden wij.

We hebben de koffers en andere zaken netjes met een bagagekar naar de auto gebracht en na nog een beker koffie te hebben gehaald waren we om 9 uur  on the road naar Grand Junction.

Het is een prachtige route langs veel beige/geel gekleurde rotsen die afgewisseld werden met rode rotsen,  echt het zuid-westen van de USA.  Onderweg zagen we nog 2 kleine hertjes op een klein eilandje in de Colorado rivier.

Na een klein uurtje waren we bij de Mesa Mall in Grand Junction, de winkels waren net open. We hebben voor onze kleindochter Hailey een schitterende Elsa jurk (van de film Frozen)  gekocht. Zo ontzettend mooi; met 2 hoepels en een mooie lichtblauwe cape die afgezet is met bont. Een plaatje. We plaatsen de foto niet in ons verslag voor het geval ze een keer naar onze foto’s kijkt. Lezen kan ze toch nog niet ! Net als alle jonge meisje (ze is 6) vindt ze het geweldig om zich te verkleden en we zijn ervan overtuigd dat ze deze jurk geweldig gaat vinden.

Hierna hebben we nog wat winkels bezocht, waaronder OldNavy en Cabala's.


Cabala's is een lust voor het oog, een grote zaak waar je alles vindt wat outdoor mensen zoeken.
Van wapens tot vishengels.




aangezien we de poema niet live zijn tegengekomen, hier een replica bij Cabela's

hetzelfde geldt voor de berggeit


We hebben nog wat kleine dingen gekocht en bij de AAA hebben we een paar nieuwe landkaarten gehaald.  Het was zelfbediening bij de AAA maar we konden ons beheersen, ha ha ha (met moeite hoor want ik word daar altijd heel hebberig van!).

Bij terugkomst op de parkeerplaats kwamen we dit fraaie exemplaar nog tegen.
Je kunt zien dat je ook met autostickers kunt doorslaan.


Daarna heeft Bram ons naar ons hotel voor de komende 2 nachten gebracht. Bij het inchecken hoorden we al dat zowel het binnenbad als het buitenbad geopend waren, yeah!!!

Onze kamer is enorm! Een paar dagen voor vertrek had ik gekeken of er nog iets veranderd was aan de prijs voor onze kamer. In dit hotel zijn honden geoorloofd en ik wil liever niet in een kamer logeren waar honden hebben gezeten. Ik zag dat ze een kleine suite hadden waar geen honden in mogen dus heb ik de boeking gewijzigd en nu heb ik en korting gekregen en een dier-loze kamer!

We hebben onze zwemspullen gepakt en zijn meteen naar het zwembad vertrokken. Het was heerlijk. Erik heeft nog een tijd in de jacuzzi gezeten, mij was dat te warm, ik heb lekker in de zon een mooi boek op mijn e-reader gelezen, genieten!



Toen ik de 2e keer in het water ging zag ik in mijn ooghoek iets op het dak zitten………een uil ! Ik ben meteen uit het water gegaan en heb wat foto’s gemaakt met Erik’s telefoon. Omdat ik het dier toch wel graag beter op de foto wilde ben ik snel naar de kamer gelopen om de camera te halen. Ik heb veel foto’s gemaakt!  Er kwam een Duits echtpaar binnen en Erik wees hun op de uil.
“Is die wel echt vroegen ze”, uhhhhh. De vrouw haalde op hun kamer de verrekijker en wat bleek…..hij was van hout dus helemaal nep. Het was best wel hilarisch maar ook jammer, ik had hem zo mooi op de foto !!!


Voor morgen wordt 27 graden voorspeld. Als alles goed is gaan we morgen naar Colorado National Monument. Daar willen we wat rondrijden, rondkijken en wellicht wat wandelen. Maar ’s middags……………zitten we weer lekker in het zwembad van dit fijne hotel.

Life is Good !! 

4 opmerkingen:

  1. Fantastisch! Jullie kopen vaak leuke spulletjes, hoe krijgen jullie die allemaal weer mee terug? Kopen jullie een ook een extra lege koffer? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk dat jullie zo'n goed weer hebben. Gelukkig is t hier ook nog lekker! Ik kan me al helemaal voorstellen hoe Hailey in haar Elsa-jurkje zal stralen -:). Het verhaal van die uil is inderdaad hilarisch, haha!!! Geniet vandaag ook weer van een zonnige en mooie dag. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk verslag weer en wat hilarisch van die uil! Hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahahaha !!!! Geweldig van die uil !!! En goed Amerikaans opgelost met de rekening van de wasserette. En een jurk van Elza, dat kan alleen maar een groot succes zijn !

    BeantwoordenVerwijderen