15 mei 2016

Dag 16: 1 oktober: Gunnison - Manitou Springs

Vandaag reizen we van Gunnison naar Manitou Springs.

We logeren 3 nachten in het Americas Best Value Inn Villa Motel.
Van hieruit willen we onder andere het kleine park Garden of the Gods bezoeken.
Ook willen we de Pike's Peak  Scenic road (4.300 meter!) gaan rijden.
------

Een kort verslag vandaag.

Om ca. 8.30 uur hebben we alle bagage in de auto geladen en vertrokken we op weg naar Manitou Springs

Het eerste deel van de route, tot aan Buena Vista, hadden we gisteren in omgekeerde richting al gereden. Vandaag was er minder verkeer en de route was weer fantastisch. Boven op Monarch Mountain hebben we nog een foto gemaakt.

Vaak zie je op Amerikaanse autowegen borden waarbij vrachtwagen chauffeurs gewaarschuwd worden om voorzichtig de berg af te dalen. Vaak staan er bij extra steile afdelingen borden waarbij de zogenaamde Runaway Ramp wordt aangekondigd. Vaak al 2 mijl van tevoren.
Dit is een stuk weg, meestal gevuld met grind die bergop loopt. Regelmatig staan boven aan die berg nog plastic tonnen of autobanden.  Deze Runaway Ramp is bedoeld voor vrachtwagens die door hun remmen gaan en dus niet op de normale manier kunnen stoppen.
Zij rijden dan zo’n Runaway Ramp op en door het grind en doordat de weg omhoog loopt komen ze dan (hopelijk) tot stilstand. Wij hebben overigens nog nooit een auto op zo’n Runaway Ramp gezien.

Daarna reden we via de prachtige 24 East route naar Manitou Springs.

We waren tegen 12.30 uur al bij het hotel en we wisten dat het centrum van Manitou Springs op loopafstand ligt. We hebben de stoute schoenen aangetrokken en ons al bij de receptie gemeld en wat bleek………….onze kamer was al klaar, we hoefden niet tot 15.00 uur te wachten. Dat was prettig!
We hebben een grote kamer met ijskast en magnetron. De magnetron hebben we niet nodig, de ijskast natuurlijk wel.

Voor de eerste keer deze vakantie hebben we een hotel waarbij we de auto voor de deur kunnen parkeren. Wel handig want we willen op onze laatste dag in dit hotel onze koffers volledig inpakken zodat we weten of we nog iets bij de Outlet Mall in Castle Rock kunnen kopen.

We hebben de spullen op de kamer gezet en zijn naar het gezellige centrum gelopen. Het ziet er allemaal erg leuk uit, veel winkeltjes met bedrukte t-shirts en cadeautjes en restaurantjes, vaak met buitenterras.
We hebben bij de Townhouse Lounge lekker buiten op het terras gegeten met een Oktoberfest bier voor Erik en een lekkere Chardonnay voor mij, heerlijk !

Cheesefries met jalapenos en uien + een salade

Nadat we door het leuke plaatsje hadden rondgelopen zijn we naar het hotel gegaan. In de zon hebben we lekker een klein uurtje in het bubbelbad gezeten.

Daarna hebben we het verslag klaargezet en zijn bij restaurant Heart of Jerusalem gaan eten.
Het eten was heerlijk. Ik heb er een glas salie-thee bij gedronken en die was écht heel lekker. We hebben na het eten nog even door het gezellige centrum gelopen. Het is heerlijk dat ons hotel op loopafstand ligt want het parkeren in het centrum kan nog wel eens een probleem opleveren, vooral omdat het nu weekend is.

Voor het eerst sinds we in Colorado zijn hebben we wat problemen met de internetverbinding. De afgelopen 15 dagen ging het perfect en hadden we een snelle verbinding. Hier in Manitou Springs valt het een beetje tegen. Maar we proberen toch om alles foto's te plaatsen die we graag wilden.

1. Het plaatsje ziet er heel gezellig uit! Hele leuke foto's. En wat boffen jullie met t weer. Heerlijk! Geniet weer van de nieuwe dag xxx