15 mei 2016

Dag 20: 5 oktober: Denver - Brussel /weer thuis

Vandaag vliegen we terug naar huis.

Vandaag een korte rit van ca. 30 minuten.

UA 712   11.21 uur  Denver - Washington DC      aankomst  om 16.43 uur (3.22 uur vliegen)
UA 950   17.40 uur  Washington - Brussel aankomst op 6.10 om  7.15 uur (7.35 uur vliegen)
-----
Reisverslag

Alweer het laatste bericht van deze vakantie.
We waren voor de wekker wakker en hebben even onze e-mail gecheckt. In principe hadden we tijd genoeg om koffie te maken/drinken maar om de een of andere reden hebben we dat niet gedaan.

Het ontbijt in dit Best Western hotel was zeer uitgebreid maar na ons uitgebreide diner bij the Cheesecake Factory hadden we beiden niet veel honger. Daardoor waren we natuurlijk sneller terug op de kamer om de laatste dingen in te pakken.

Omdat we op onze reisdag toch wat onrustiger zijn dan normaal besloten we om nadat we klaar waren al richting luchthaven te gaan. Je weet nooit hoe druk het is onderweg, hoe druk het bij Alamo Rental Cars is en hoe snel/langzaam het inchecken gaat. Better safe than sorry!

De rit naar de luchthaven ging prima, het was wel druk maar we stonden geen enkele keer écht stil. Ook het inleveren van de auto ging zonder problemen, we kregen een bonnetje met 0 Dollar dus gelukkig geen extra kosten voor wat dan ook. De bus die ons naar de vertrekhal zou brengen stond al op ons te wachten dus ook dat ging erg snel. In de bus zeiden we beiden: jammer dat we Colorado gaan verlaten, het was heerlijk!.

We hebben ons gemeld bij de incheckbalies en zelfs dat ging zonder problemen. Ons paspoort werd in een of ander apparaat gescand en door het online beantwoorden van een paar korte vragen rolden daar zomaar de labels voor onze koffers uit! Er was geen wachtrij bij het inleveren van de koffers die overigens niet te zwaar waren, yeah !!

Aangezien we in het hotel ontbeten hadden hoefden we niet op zoek te gaan naar een restaurant en we zijn dan ook meteen naar security gegaan.

Toen we gisteren incheckten zagen we een TSA Pre op het scherm verschijnen. We hebben er geen aandacht aan besteed maar vanochtend bleek dat we hierdoor langs de wachtende massa door konden lopen bij security. We hebben het achteraf even opgezocht en het blijkt dat we “low risk”  reizigers zijn dus we hoefden geen schoenen uit te doen, de laptop niet aan te zetten etc. Dat ging echt super snel.

TSA Pre-Check allows a number of low-risk travelers (and their children of 12 years and younger) to go through a more efficient and expedited screening process.
The most significant perk that TSA Pre-Check offers is the ability to bypass normally slow-moving security lanes in favor of an expedited one, saving you from experiencing considerable frustration and wasted time over the long run. By going through the TSA Pre-Check lane, passengers no longer have to remove shoes, the 3-1-1 liquid compliant bag, laptops, light outerwear/jackets, and belts".

Hierdoor waren we natuurlijk extra vroeg, lekker!. We zijn al naar onze Gate gelopen en die bleek ook nog eens dichtbij te zijn. Alles zat dus mee vanochtend. Op de luchthaven van Denver hadden we free WIFI dus we hebben wat zitten surfen en de tijd ging dan ook snel voorbij.

Aangezien we gereserveerde plekken achterin het vliegtuig hadden waren we vrij laat aan de beurt met boarden. Het vliegtuig zat helemaal vol dus men vroeg regelmatig of iemand de handbagage wilde inchecken. Erik is even gaan vragen om zijn fototas te laten inchecken maar die bleek dan mee te moeten gaan in het ruim en die zou worden doorgelabeld naar Brussel. Dat wilden we niet. Men gooit dan met bagage (zoals met de koffers) dus met onze fototas leek ons dat niet zo’n goed idee.

We waren bijna aan de beurt om aan boord te gaan toen een van de dames van United Airlines mijn naam vroeg. Ze keek in haar mobiele apparaatje en printte gelijk een kofferlabel uit en bevestigde dat aan mijn handbagage koffertje en zei : dit koffertje kun je in Brussel weer ophalen! “Wat?!, dat wil ik helemaal niet, ik heb mijn handbagage in Washington nodig!  In mijn koffertje zitten de laptop, de iPad, onze oplaadkabels etc. Ook met die handbagage willen we niet dat gegooid wordt in het ruim!” Het antwoord van de dame was: dan ga maar aan de kant staan en vlieg je met de volgende vlucht mee. Nou ja, wat is dat nu voor oplossing, we hadden in Washington maar 57  minuten overstaptijd dus dat was geen optie. Ik heb de dame “bedankt voor haar service” en ben doorgelopen. Ik voel een klacht richting United aankomen……………..

Gelukkig dacht ik er op het laatste moment aan om onze paspoorten en boardingpassen uit het koffertje te halen, gelukkig want anders hadden we in Washington toch echt een probleem gehad!

De eerste vlucht ging gelukkig snel voorbij waardoor we in Washington iets meer tijd hadden dan op voorhand gedacht.

Ook in Washington DC hadden we een half uurtje gratis WIFI en voordat we het wisten konden we al weer inchecken en wat denken jullie…………na een paar spannende minuten bleek dat we wéér met ons tweeën drie plekken hadden, YEAH !!!

Het was net zoals op de heenweg heel koud in het vliegtuig. Gelukkig hadden we onze vesten aan en met behulp van de United dekentjes, die overigens heel dun zijn, bleven we redelijk warm. We zagen de meeste mensen met vesten/jassen/dekens zitten dus we waren niet de enigen die het koud hadden. Ik heb een aantal films gekeken, waaronder “Mothersday”, “Hunt for the Wilderpeople” en “Money Monster”. Het eten (thai chicken) was weer lekker en zoals altijd kwamen de stewardessen regelmatig langs met drinken. Ook deze vlucht van 7+ uur was voor mij snel voorbij. Voor Erik duurde het wat langer, die probeerde tevergeefs te slapen en heeft geen films gekeken.

In Brussel arriveerden onze koffers, inclusief mijn handbagage koffertje, snel en ook Alfatax stond al op ons te wachten.
Om 9.15 uur waren we weer thuis in Maastricht. Mijn zusje Marjo had voor ontbijt gezorgd en er stonden mooie bloemen van haar en haar man John en van onze dochter Lara. Een warm “welkom thuis”.

We hebben eigenlijk meteen de koffers uitgepakt en de eerste was aangezet. Mijn zus en haar gezin kwamen even langs om bij te kletsen en om 15.30 uur hebben we onze kleinkinderen van school gehaald. Die waren erg blij ons weer te zien en ze waren erg blij met hun cadeautjes!

Hailey in haar nieuwe Frozen jurk !

Na het avondeten (we hebben frites gehaald, ha ha) hebben we naar het nieuws gekeken en nog even wat ge-internet. Om 20.45 uur ging het licht uit!

We hebben een super vakantie gehad.
Normaal gesproken maken we nog een verslag “hoe was het” waarin we beschrijven wat het mooiste hotel was, het lekkerste eten etc.etc. Dit doen we nu niet.

We hebben zoveel mooie dingen gezien dat het bijna onmogelijk is om slechts één ding aan te geven. Wellicht dat de hoogtepunten toch wel de eerste (vroege) ochtend in Rocky Mountains NP en Kebler Pass waren maar hiermee doen we bijna de rest tekort. We hebben, misschien met uitzondering van onze reis naar Canada, nog nooit gehad dat het overal zo mooi was , of je nu voor, naast of achter je keek.

De hotels waren allemaal heerlijk, het ene wat luxer dan het andere maar zelfs bij de minder luxer hotels hadden we een prima gevoel.

We hebben bijna niet op grote autowegen (Interstate) gereden. Dat was lekker “rustig” en relaxt. Hierdoor reden we bijna de hele vakantie in de natuur. (een heel klein nadeel, ik heb geen enkele Cracker Barrel gezien!)

De keuze om op de meeste plekken 3 of soms zelfs 4 dagen in één hotel te blijven was heerlijk!
Kortom, we hebben genoten!

Nogmaals bedankt voor alle leuke reacties en als laatste plaatsen we een paar foto’s die niet eerder door de ballotage commissie kwamen maar die toch wel mooi of leuk zijn!

In mei 2017 hopen we voor de vijfde keer naar Yellowstone te reizen. Daarvan maken we geen dagelijks verslag. Tijdens zo’n reis eten we vrijwel iedere avond samen met (Amerikaanse) vrienden wat de dagen erg lang maar gezellig maakt. Om daarna nog een dagelijks verslag te maken kost gewoon te veel tijd en energie.

Wellicht tot een volgende reis!

Bye bye USA !

1. Bedankt!! Bedankt voor het delen van zoveel mooie momenten ! Ook ik heb er weer van genoten...!

2. Mooi laatste verslag! Helaas het laatste! Hailey is een echte frozen-prinses. Geweldig! Dank jullie wel voor het "meereizen" xxx

3. Mooi laatste verslag! Helaas het laatste! Hailey is een echte frozen-prinses. Geweldig! Dank jullie wel voor het "meereizen" xxx