15 mei 2016

Dag 5: 20 september: Estes Park / Rock Mountains NP

Wat leuk om weer al die reacties op Facebook én onderaan dit verslag te lezen. Dat is een heerlijk begin van onze dag, dank daarvoor !

Vannacht werden we wakker door het gehuil van diverse coyotes die zo te horen vlakbij ons hotel rondliepen; waarschijnlijk op de golfbaan die achter ons hotel ligt. Heel bijzonder om mee te maken. Helaas was het veel te donker om iets te kunnen zien maar het geluid was zo mooi om eens mee te maken. Uiteraard hadden we dat liever om een uur of 6 gehoord en niet om 2.15 uur!

En heel toevallig zagen we vandaag onze eerste coyote in het park, hij/zij stak net de weg over.

Even na 6 uur zijn we, net als gisteren, in het donker vertrokken.

Het was nog erg rustig in Moraine Park en achteraf zou blijken dat er weinig actie was, in ieder geval niet op de diverse plekken die wij bezochten.

We hebben een aantal Wapiti herten gezien maar al snel verdween de hele kudde richting de Moraine Park camping.  Wij kamperen niet, duhhh, maar mochten we dat ooit doen dan zou de camping op Moraine Park helemaal geweldig zijn. Stel je toch eens voor dat die herten de hele dag (en nacht) vlakbij of zelf op de camping rondlopen, geweldig!

We besloten op een andere plek te gaan kijken en al snel zagen we een aantal grote lenzen staan (met eigenaar). Er bleken 3 Mule deer te staan. (Muildierhert ?)

Omdat we er toch zeker van wilden zijn dat we niet voor niks Moraine Park hadden verlaten zijn we nog even terug gereden en ook daar zagen we Mule Deer. We hebben er een hele tijd staan fotograferen en waren maar met 5 man (inclusief Erik en mij), top!

Ik had gelezen dat het de moeite waard was om de  Old Fall River Road te rijden.

Dit is een niet geasfalteerde weg die ongeveer parallel loopt aan de Trail Ridge Road. Het is een eenrichtingsweg en dat is maar goed ook, hij is op veel plekken erg smal, er zijn heel veel haarspeldbochten en diepe afgronden. Wel zeker de moeite waard om te rijden.

Aan het einde van deze weg kwamen we weer boven de boomgrens bij het Alpine Visitor Center waar we een kop koffie hebben gedronken en genoten hebben van het mooie uitzicht.

Daarna zijn we naar Hidden Valley gereden en hebben daar lekker gepicknickt. Vandaag was het de hele dag bewolkt maar de temperatuur was wel aardig, niet zo warm als gisteren en boven de 3000 meter was het natuurlijk wel koud.

We hebben nog een korte wandeling gemaakt maar die mag geen naam hebben; we hadden beiden geen zin om te wandelen vandaag en aangezien we vakantie hebben, hebben we dat ook niet gedaan.

Ik denk dat dit een Clark's Nutcracker is, Hélène, ik heb dit keer aan mijn vogelboekje gedacht !
Update: achteraf blijkt dit een Grey Jay te zijn, met dank aan Steve Stuller. En volgens Regina kan ik het boekje maar beter weggooien, ha ha ha !

In onderstaande vuilnisbak gooien we ons afval na de lunch !

En bij hoge nood gaan we hier even naar binnen !

Na de lunch zijn we het park weer uitgereden,  Erik heeft de auto volgetankt en thuis in het hotel hebben we een uurtje geslapen. Ik slaap al sinds we in de USA zijn niet goed, heel vaak wakker, ik lees gemiddeld 3x per nacht in mijn boek in de hoop in slaap te vallen en we zijn natuurlijk iedere dag heel vroeg wakker. Dat tukje heeft ons goed gedaan!

Ik keek even op ons terras en wat bleek, een hele kudde herten kwam voorbij, richting golfbaan, zo leuk.. We hoeven helemaal niet naar het park, de dieren komen gewoon naar ons toe !

Toen was het tijd voor de whirlpool in de tuin van ons hotel, heerlijk !

We zijn nu (het is 16.00 uur plaatselijke tijd) op de kamer het verslag aan het typen en Erik heeft de foto’s bekeken en uitgezocht. Het verslag en de foto’s plaatsen we straks.

We wilden vanavond gaan eten bij een BBQ restaurant. Helaas was de wachttijd om 19.30 uur nog minimaal 40 minuten, dat vonden we te lang. We zijn gaan kijken bij een Thai's restaurant, daar zat helemaal niemand binnen, niet leuk. Uiteindelijk hebben we een heerlijk 6 (!) kazen pizza gehaald en die lekker thuis opgegeten, deze heeft ons prima gesmaakt.

Alleen jammer dat ze Erik's naam verkeerd hebben gespeld, ha ha ha.

Morgen hebben we misschien een dinner-date met Fred McClanahan, een van onze Yellowstone vrienden. Hij woont op een uur rijden van Estes Park. Hij weet nog niet zeker of hij het gaat halen. Mocht dat niet zo zijn, zien we hem volgend jaar in Yellowstone.

Het was weer een heerlijke dag in het super mooie Colorado !

1. Hoi genieters. Wat leuk dat al die herten langs jullie hotel lopen. Langs een tent op de camping zou nog spannender zijn, hihi!! Ik ben blij dat ik niet over de Old Fall River Road hoef te rijden...... maar het uitzicht loont zicht wel. Vervelend voor je Reny dat je zo slecht slaapt. Heerlijk om dan een middagdutje te doen. Enne..... dien maar een klacht in bij die pizzazaak, want Erik's naam verkeerd spellen, dat kan echt niet!! Hele fijne dag weer. Verheug me alweer op het verslag morgen. xxx

2. Prachtige dag weer. En balen van dat slapen ... Wel bijzonder dat je de hele dag op stap bent geweest, en dan gewoon hele kuddes op je terras voorbij ziet komen, hahaha